2 Juli 2017 jaarlijkse daguitstap

De Nacht van de Geschiedenis organiseren we zoals de voorgaande jaren in samenwerking met de Davidsfondsafdelingen van Burst en Mere.

Op vrijdag 13 maart 2020 leidt Maarten Larmuseau ons rond in de wereld van het DNA-onderzoek, met als leidraad “Wat vertelt uw DNA over ons verleden?

DNA spreekt tot de verbeelding in het ophelderen van misdaden.

De mogelijkheden zijn echter veel ruimer. Ook in historische context heeft DNA zijn nut.

Maarten Larmuseau, professor in de genetische genealogie en de populatiegenetica, onderzocht b.v. of er echt wel veel buitenechtelijke kinderen werden geboren.

En hoe zit het met de historische migraties; stroomt er Spaans of Frans bloed door uw aderen?

Kunnen we nog iets leren uit relieken en (oude) skeletten?

Heb ik iets aan het DNA voor mijn stamboomonderzoek?

Kom het allemaal te weten in de splinternieuwe zaal van het cultuurhuis EMotia op Steenberg.

Start van de lezing om 20 uur.

Toegangsprijs: 8 euro voor leden DF of Heemkundige Kring – 10 euro voor niet-leden.